10x leer tips.

Hoooiii! Ik heb een tijdje op extra les/bijles gezeten, waarbij ik op dinsdag en donderdag een uurtje langer op school moest blijven voor begeleiding, omdat het me zelf nooit lukte te leren. Vorige week ben ik de laatste keer (voorlopig) geweest, en ik heb een aantal ”tips” meegekregen, die mij zouden moeten helpen met leren!

1. Begin op tijd.
2. Lees eerst alles een keertje door, en daarna heteerste  hoofdstuk/paragraaf
3. Maak hiervan een overzicht/samenvatting. Zet de belangrijkste vragen, punten (en tijden evt) op een rijtje, zodat je een structureel overzicht hebt.
4. Als er begrippen in de tekst zitten, zet je deze ook op een rijtje, met de betekenis.5
4. Neem af en toe ook een pauze!
6. Eet en drink genoeg tussendoor.
7. Stel een doel voor je dag, met wat je wilt bereiken.
8. Werk in een rustige omgeving
9. Maak lijstjes!
10. Herhaal de stof die je moet leren, zo onthoudt je het beter.

Ik ben benieuwd of deze tips werken, ik heb volgende week een SET, dus ik ga maar (proberen) op tijd te beginnen, en deze tips gebruiken.. Voor degene die (nog) examens hebben, heel veel succes!
laris

2 thoughts on “10x leer tips.

Geef een reactie

